בעיקרון התשובה היא לא!
אסור להיכנס למקורות מים כגון ים, בריכה, ג’קוזי ועוד. מכיוון שהם מים לא נקיים והסיכוי לקבלת זיהום גבוה.
אפילו מקלחת עלולה להיות מסוכנת, בגלל שגם מים מהברז הם לא סטרילים. ולכן, זה מאוד חשוב לחטא את העגיל מיד אחרי המקלחת.
אז ניתן להיכנס לים רק לאחר החלמה מלאה של העגיל. וזה נע בין חצי שנה (מינימום) לשנה ואפילו יותר.
גם אם זה מרגיש לכם שהעגיל שלכם כבר החלים אחרי כמה חודשים, זה לא בהכרח נכון. וזה סופר חשוב לשמור על העגיל סטירילי ולהמנע מזיהומים מיותרים.

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם קופצים למים עם עגיל חדש:

לא להיכנס לים! חכו לפחות בין 48 ל- 72 שעות גם אם זה חור סטנדרטי לאוזן

לא מומלץ להיכנס לים ישר אחרי שעשיתם חור חדש. החוק היבש אומר שאחרי פירסינג חדש חייבים לחכות מינימום של 24 שעות. בזמן הזה מומלץ לשמור על הפצע יבש לחלוטין (תמנעו גם ממקלחת). אבל אנחנו ממליצים על שלושה ימים מהסיבה הפשוטה שאם מתפתחת אינפקציה לא מרגישים אותה מיד. לעיתים לוקח לזה קצת זמן עד שאנחנו מתחילים להרגיש שמשהו לא בסדר באזור העגיל. אם יש ביכולתכם לחכות שבוע, מעולה! אבל מכיוון שאנחנו יודעים שלחלקכם זורמים מי מלח בוורידים, ושאין שום סיכוי להרחיק אותכם מהים. כדאי שתהיו מודעים לזיהומים אפשריים שנוצרים מכניסה לים. ובמקרה שאתם חשים התחלה של אינפקציה. הכוונה לכאב, אודם או נפיחות, תצטרכו לעצור הכול (בייחוד לא להיכנס לים שוב) ולטפל בעגיל שלכם עד החלמה מלאה! ואם אתם לא בטוחים, לכו לבדיקה אצל הפירסר שלכם ותוודאו שהכול בסדר. קחו בחשבון שהחלמה מלאה לוקחת בין 6-8 שבועות מה שיכול לטרפד עונת רחצה שלמה..

מיקום העגיל כן משפיע!

6-8 שבועות זהו זמן ההחלמה המלא של עגיל רגיל באוזן. ולכן בדרך כלל אין בעיה להיכנס לים אחרי כמה ימים בודדים. אבל זמן ההמתנה עולה משמעותית כשמדובר בפירסינג במקום אחר.

לדוגמא, זמן ההחלמה של פירסינג בטבור יכול לקחת בין חצי שנה לשנה. ובהתאם גם זמן ההמתנה לכניסה לים עולה משמעותית ל 6-8 שבועות. וזה כמובן גם תלוי בתהליך ההחלמה של העגיל וכמה חיטאתם את העגיל בהתחלה. יש לוודא שאתם עושים את כל רוטינת ההחלמה בצורה טובה ושאין לכם שום סיבוכים. ואם יש סיבוכים, קחו בחשבון שתצטרכו לחקות עוד מספר חודשים נוספים!

מה בנוגע לעגיל נזם או ספטום? חוץ מהעובדה שלא יהיה לכם הכי נוח להרכיב מסיכת שנורקל. תצטרכו גם להימנע ממסיכות משומשות למשך שישה חודשים, מכיוון שהן עלולות להכיל בקטריות לא רצויות. אבל כן תוכלו לשחות במים נקיים (פרוט בהמשך) אחרי חודשיים. זמן החלמה מלא של עגיל ספטום לוקח בין 6 ל-8 חודשים. וזמן ההחלמה של עגיל נזם לוקח 3 חודשים. אם אתם הולכים לשחייה קלה במים רדודים, אתם צריכים לחכות לפחות חודשיים. במידה ותכננתם לצלול במים עמוקים איפה שכבר יש הבדלי לחצים, אתם מסתכנים בהרחבת הפצע שלכם. ואתם חושפים אותו לזיהומים מיותרים. מה שאומר שכל חובבי הצלילות יצטרכו לחכות 8 חודשים מלאים עד להחלמה מלאה של העגיל.

ספורט ימי מחוץ למשחק

אם אתם חובבי ספורט ימי אתגרי. לרבות: גלישה, קייט, סקי מים, סירות מפרש, קפיצה מצוקים ועוד סגנונות של ספורט אתגרי שכולל בתוכו מים. קחו בחשבון שאתם צריכים לחקות עד היום האחרון של החלמת הפירסינג! אין לעשות אף ספורט ימי עד ההחלמה מלאה של העגיל. התנגשות של עגיל במהירות עם מים היא מסוכנת, וזה אפילו יותר מסוכן עם העגיל חדש. אבל פעילות מים רגועה כמו שנורקלים או חסקה אמורה להיות בסדר. כל עוד תנאי המים מאפשרים ואתה עומד הכל הכללים שצויינו מקודם.

איכות המים כן משנה!

המים בחופי הרחצה (ביחוד בארץ) מלאים באנשים או נמצאים בקרבת מרינה/טיילת. אלו הגורמים העיקריים לזיהום מים כי הם ממלאים אותם בבקטריות. כך שפצע פתוח כגון פירסינג יכול להזדהם בקלות יחסית ולא מומלץ להיכנס. יש לבדוק לפני הכניסה למים את האזור אליו אתם מתכננים להגיע. כאן תצטרכו להשתמש בחוש השישי שלכם שנייה לפני שאתם קופצים למים. אבל לאלו שממש לא יכולים לחכות חפשו חופי ים מבודדים ובלי תנועה גדולה של אנשים.  

מה לגבי ים המלח?

ים המלח הוא מקרה מיוחד. יש בו ריכוז המלח כל כך גבוה שהוא עשוי אף להועיל בתהליך ההחלמה. בעת הכניסה לים השתדלו להתרחק משטחים הומי אדם. כנסו בזהירות ובאחריות ולא אמורה להיות בעיה מיוחדת.

גם בריכה אסור?

מצב האנשים בברכה לא שונה מהים ואיפה שיש אנשים, יש בקטריות. והם אלו שמזהמות את העגיל החדש. למרות שהכלור, שהורג את רוב הבקטריות. הכלור בעצמו לא מיטיב לחור טרי, לכן ממש לא מומלץ להיכנס לבריכה!

טיפ אחרון: אם לא מצאתם את הסבלנות לחכות לפירסינג להתאחות. ובכל זאת קפצתם למים, תדאגו שתמיד יהיה לכם ספריי לחיטוי העגיל בתיק. כך תוכלו לעשות חיטוי מהיר ביציאה מהמים ואף למנוע אינפקציה.

באופן ברור אם אתם אנשי ים עדיף לתכנן את הפירסינג לחורף. זה יעזור לכם לחכות את זמן ההחלמה של העגיל ולהימנע מזיהום מיותר. ואם בכל זאת עשיתם בקיץ, עדיין ההמלצה היא להיות סבלניים בשבועות הראשונים. עדיף להשאר מאופקים מאשר לסבול בבית עם אינפקציה כל עונת הרחצה!

לעוד טיפים טובים לטיפול העגילי הפירסינג שלכם לחצו כאן